"באנו חושב לגרש!" האומנם? הרצאה מיוחדת לחג החנוכה
- Liat Shaibi
- 21 במרץ 2023
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 1 ביוני 2023
הדרך הכי טובה בעיניי לראות את הנסים שקורים בחיים שלנו היא להבין לעומק את עצמנו ואת מה שקורה לנו בחיים.
אנחנו מחלקים את מה שקורה לנו לטוב ורע ,חושך ואור לפי האמונות שלנו שנצרבו בתוכנו במסע חיינו או מהשתייכות לקולקטיב ולנורמות חברתיות.
בלייב אספר את נקודת המבט שלי על איך האמונות שלנו מייצרות את מציאות חיינו לטוב ולרע ומהו התפקיד של ה"חושך". עם הרחבת הפרספקטיבה שלנו נוכל לראות את האור בצורה יותר בהירה.
בראשית פרק א
א בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. ב וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם.
ג וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר. ד וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. ה וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד.
הגדרה מה נחשב כ"חושך"?
* האמונות והמחשבות הלא מיטיבות שנמצאות סביבנו אצלנו ואצל אחרים
* פחדים, כעס, שנאה, טינה, תרעומת, דחייה
* חולי פיזי ונפשי
* מצבי חיים שאנחנו רואים כשליליים.
* בקבלה מגדירים את החושך כהעדר של אור ספור הממחיש את הסובייקטיביות בהגדרה של טוב ורע: היה פעם זקן סיני ולו בן צעיר וסוס. הסיני חי בכפר קטן. יום אחד הסוס ברח מהאורווה. באו אנשי הכפר ואמרו לסיני הזקן, "כמה שזה רע." שאל אותם הזקן, "מאיפה אתם יודעים אם זה טוב או רע ?. למחרת חזר הסוס. יחד עמו הגיעו סוסי בר רבים. האיש ובנו פתחו את דלת האורווה וכל הסוסים נכנסו פנימה. באו אנשי הכפר ואמרו לזקן, "כמה שזה טוב." ענה להם, "מאיפה אתם יודעים אם זה טוב או רע?" יום אחר כך נפל הצעיר בעת שניסה לאלף את אחד מסוסי הבר ושבר את הרגל. באו אליו אנשי הכפר ואמרו לזקן: "כמה שזה רע." ענה להם הזקן, מאיפה אתם יודעים אם זה טוב או רע ? לאחר מכן, באו אנשי צבא ולקחו את צעירי הכפר למלחמה, שבה נהרגו חלק מהם. אבל את הבן של הסיני לא לקחו, כיוון שרגלו הייתה שבורה. אז מאיפה אנחנו יודעים אם משהו שקורה הוא טוב או רע? הסבר הסיפור:
מה שקורה הוא אירוע. ואירוע אינו טוב או רע. הוא רק אירוע. ההתייחסות שלנו לאותו אירוע הופכת אותו לטוב או רע בעינינו. זאת בהתאם להתנסויות שעברנו בדברים דומים, או בהתאם לחינוך שלנו שלימד אותנו לשפוט דברים, או בהתאם לאמונות שלנו.
* אנחנו מחלקים את מה שקורה לנו לטוב ורע ,חושך ואור לפי האמונות שלנו שנצרבו בתוכנו במסע חיינו או מהשתייכות לקולקטיב ולנורמות חברתיות.
בהרצאה נבין באמצעות סיפורים של אירועים שקרו לי איך:
* דברים שקורים לנו הם תוצאה של האמונות שנמצאות בתת המודע שלנו
* לפעמים המציאות נוצרת בגלל משהו שנמצא בתודעה שלנו ולפעמים זה בגלל שתודעה של אחר מייצרת את זה ומשפיעה עלינו.
* יש כאן נשמות שבאות לעזור אחד לשני בכדי להציף את המקומות שאנחנו צריכים ללמוד.
* איך מתמירים "חושך" ל"אור"
המטרה היא להפוך חושך לאור: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר.
ברגע שמוצאים את האור הגנוז , התובנה/למידה שנמצאת בתוך החושך הוא מומר לסגולה שאותה אנחנו לוקחים לתוכנו במקום האנרגיה של "החושך".. במקום צלקות אור וסגולות.
Comentarios